Getoonde content is geschikt voor bezoekers jonger dan 24.
U ziet een versie van de website waarop geen aanbieders en promoties getoond worden. Toon mij relevante bonussen en casino's.
Deze website versie toon aanbieders en promoties. Geen relevante bonussen en casino's tonen.

Gokverslaafde klaagt Holland Casino aan

Het gaat de laatste tijd niet zo lekker met Holland Casino en nu heeft een gokverslaafde speler die toch kon spelen bij Holland Casinoholland-casino het bedrijf aangeklaagd. Door de crisis heeft het nationale gokbedrijf de afgelopen paar jaar te kampen gehad met een flinke daling in de bezoekersaantallen en daarmee dus ook een flinke daling in de winst. Natuurlijk is de crisis niet de enige reden voor de dalende bezoekersaantallen bij Holand Casino. De toenemende populariteit van online casino’s de afgelopen jaren heeft hier ook zeker invloed op gehad. Een gevleugeld Amerikaans spreekwoord luidt: “Misery loves company” en dat is in dit geval dan ook zeker van toepassing.

Zelf opgelegd entreeverbod

De speler die afgelopen week een zaak aanspande tegen Holland Casino is een 35-jarige man uit Nederland die al jaren een trouw bezoeker is van de verschillende Holland Casino vestigingen die ons land rijk is. Hij bezocht de filialen zo frequent, dat hij vond dat het gokken een probleem voor hem begon te worden. Daarom besloot hij van de mogelijkheid gebruik te maken om zichzelf een entreeverbod op te laten leggen door Holland Casino. Dit om te voorkomen dat hij nog meer geld zou verliezen bij Holland Casino en nog dieper in de problemen zou komen door zijn gokgedrag.

Falend preventiebeleid 

De mogelijkheid tot het opleggen van een zelf opgelegd entreeverbod is één van de belangrijkste voorwaarden en redenen waarom Holland Casino ooit het monopoly op de Nederlandse gokmarkt kreeg. Door Holland Casino het monopoly te geven op casino spellen, wilde de regering waarborgen dat het aantal probleem-gokkers tot een minimum beperkt zou blijven. Het opleggen van een entreeverbod aan mensen met gokproblemen was één van de speerpunten van dit beleid.

In theorie zou dit ook eigenlijk een goed en bijna waterdicht systeem moeten zijn, aangezien iedereen zich eerst moet aanmelden bij aankomst bij een Holland Casino vestiging. Iemand met een entreeverbod zou dan dus makkelijk herkenbaar zijn in het centrale systeem en deze persoon zou de toegang tot het casino dan ontzegd kunnen worden.

In de praktijk blijkt Holland Casino vaak toch gewoon een commercieel bedrijf, want eens in de zoveel tijd komt er weer een bericht in de krant van een speler met een entreeverbod die toch heeft kunnen spelen bij Holland Casino. De speler waar het nu om gaat, laat het er echter niet bij zitten. Sinds hij zichzelf een entreeverbod oplegde, verloor hij toch nog een miljoen euro in verschillende Holland Casino vestigingen en daarom heeft hij nu een zaak aangespannen tegen Holland Casino. Hij eist een schadevergoeding voor de geleden schade. Holland Casino heeft aangegeven niet in te gaan op de schadevergoeding en wacht dus de uitspraak van de rechter af.